fb

13 guests

Twoje IP:3.22.98.3

Szukaj w serwisie...

Ach, co to był za tydzień! Uczniowie klas 7 i 8 udali się na tygodniową wycieczkę do Anglii (24.02-01.03.2024). Przeprawa Eurotunelem była już nie lada atrakcją. Tunel kolejowy pod Cieśniną Kaletańską – najwęższą częścią kanału La Manche jest długi na ok. 50 km. Łączy Calais we Francji z Folkestone w Wielkiej Brytanii, a przeprawa trwa 35min.

Po przyjeździe do Anglii ruszyliśmy do Canterbury – katedralnego miasta, ze świetnie zachowaną średniowieczną architekturą, stanowiącą dobry wstęp do historii kraju.

W kolejnych dniach zwiedzaliśmy Londyn. Zobaczyliśmy wszystkie miejsca, z którymi kojarzymy to miasto – St. Jame’s Park, królewski park prowadzący do Pałacu Buckingham, Houses of Parliament, siedzibę brytyjskiego rządu, Westminster Abbey, znanego z filmów miejsca spoczynku brytyjskich monarchów, ale także świadka ślubu Kate i Williama. Odbyliśmy rejs statkiem po Tamizie, podczas którego przepłynęliśmy całą trasę od London Eye aż po Tower of London i z powrotem, słuchając opowieści angielskiego przewodnika. Udaliśmy się także na koło obserwacyjne London Eye, skąd jest jeden z najlepszych widoków na stolicę. Kolejnym punktem programu było National Gallery, w którym zobaczyliśmy m.in. ‘Słoneczniki’ Van Gogha, obrazy impresjonistów czy ulubionego malarza Elżbiety II, Johna Turnera. Stanęliśmy na Trafalgar Square, centralnym miejskim placu upamiętniającym wygraną brytyjskiej marynarki nad flotą Napoleona. Odwiedziliśmy China Town, charakterystyczną dzielnicę pachnącą tysiącem orientalnych smaków i mieniącą się kolorami rozbłyskujących świateł, rozrywkową częścią metropolii Leicester Square.

Ogromne wrażenie zrobiło na nas Science Museum. Stanowi ono gratkę dla fanów techniki, motoryzacji, historii rozwoju przemysłu. Z kolei Natural History Museum, znane z filmu ‘Noc w Muzeum’, to obowiązkowa pozycja dla wszystkich zainteresowanych historią naturalną naszej planety, geografią, biologią, minerałami czy też dinozaurami. Odwiedziliśmy także Madame Tussauds, czyli gabinet figur woskowych, gdzie zobaczyliśmy figury woskowe, przedstawiające światowe gwiazdy, przejechaliśmy się londyńską taksówką i zobaczyliśmy film 4D z bohaterami Marvela.

Spacerowaliśmy po Oxford Street, jednej z najbardziej rozpoznawalnych ulic handlowych na świecie. Stanęliśmy również na południku zerowym w Greenwich i przeszliśmy przez kampus University of Greenwich, dawnego szpitala marynarki wojennej. Weszliśmy do Martime Museum, jednego z największych muzeów na świecie poświęconego morskiej żegludze i historii ekspansji Imperium Brytyjskiego. Zatrzymaliśmy się również na Greenwich Hill skąd rozpościera się jeden z najlepszych widoków na Londyn.

Magiczne chwile spędziliśmy w Lyceum Theatre na londyńskim West Endzie, gdzie obejrzeliśmy niezwykły musical pt. „Król lew”. Było to spektakularne widowisko, usłyszeliśmy cudowne głosy artystów. Nie da się tego opisać słowami, trzeba tam być i doświadczyć!

Ostatnim akcentem naszej wycieczki była wizyta na Zamku w Dover. Świetnie zachowana twierdza nazywana była niegdyś kluczem do Królestwa. Zamek wiernie oddaje realia panujące na angielskim dworze w czasach średniowiecza a także oferuje fantastyczny widok na kanał jak i samo Dover.

Każdego dnia uczestnicy wycieczki mieli do wykonania w terenie zadania w języku angielski. Uczyli się przełamywać barierę językową i otworzyć się na nową otaczającą ich rzeczywistość. Musieli rozmawiać z ludźmi przypadkowo spotkanymi na ulicy i zdobyć od nich konkretne informacje, związane z wykonywanym zadaniem. Ponadto każdego wieczoru odbywały się zajęcia z języka angielskiego pod czujnym okiem lektora.

Żal było wracać do codziennej rzeczywistości. Były to niezwykłe chwile, integrujące uczniów i nauczycieli. Wróciliśmy bogatsi o kolejne doświadczenia.